Geleen zoals het vroeger was. Deel 1

Onder deze titel is op 20 april 2019 een nieuw fotoboek over het “Geleen zoals het vroeger was” verschenen. Het boekwerk is samengesteld en geschreven door Pierre Vossen, Ad Hoogenboom en Hub Kitzen. Het is uitgebracht in het kader van 40 jaar Heemkundevereniging Geleen in samenwerking met Stichting Cultuur-Historische Uitgaven Geleen (SCHUG). In haar veertigjarig bestaan heeft Heemkundevereniging Geleen heel veel foto’s verzameld en voor dit boek is een keuze gemaakt uit bijzondere exemplaren. Alle wijken van Geleen komen aan bod, maar er worden ook afbeeldingen van personen, families en verenigingen afgedrukt. Het omvat 144 pagina’s met meer dan 150 foto’s, waarvan het merendeel niet eerder gepubliceerd is. Om de geschiedenis van de foto of de plaats waar deze gemaakt is beter te belichten worden ze voorzien van een uitgebreide begeleidende tekst.

Bijna uitverkocht, daarna niet meer leverbaar!

De allerlaatste exemplaren worden op zondag 23 juni 2019 van 10.00-17.00 uur op het Graaf Huyn Festival verkocht voor € 19,50. Locatie Jupiterstraat Geleen