Wij dagen iedereen uit om deel te nemen aan de “Eèsjte Gelaense Kwis”.

Hierbij wordt op een gezellige en niet al te moeilijke manier bekeken wat je weet over de cultuur en historie in je eigen omgeving. De meesten van jullie bezoeken vooral op vakantie musea en kastelen, maar hoe staat het met de kennis van je eigen streek?

In de theaterzaal zullen we jullie een 60-tal vragen presenteren. De werkgroep heeft uitgebalanceerde opdrachten bedacht. De categorieën zijn geschiedenis, actualiteit, kennisvragen, cafés, carnaval, dialect, sport, economie, foto- en geluidsfragmenten.

Na afloop van de vragenstelling is er een pauze in ons gezellig Kaféke, dan gaat de jury de antwoorden nakijken. Degene met de minste fouten is de winnaar. Iedereen is welkom (leden en niet-leden) op dinsdag 12 februari 2019, 20:00 in het Heemkundelokaal / theater Karroessel, Jupiterstraat 35, Geleen.

De deelnamekosten bedragen slechts € 2,00, inclusief een consumptie. Wel graag even aanmelden bij Peter Willems via info@heemkunde-geleen.nl

De kwis wordt georganiseerd in het kader van 40 jaar Heemkundevereniging Geleen.