Drie exposities

Drie exposities bij Heemkundevereniging Geleen:
Geleense schilders, Kolen en Granaten, Foto’s met de kei in het sportpark.

Heemkundevereniging Geleen heeft een begin gemaakt met de inventarisatie van Geleense schilders. Hieruit is een eerste tentoonstelling voortgevloeid. Een oproep aan het publiek om schilderijen beschikbaar te stellen heeft een stortvloed aan reacties opgeleverd. Meer dan 120 schilderijen zijn er te zien. De expositie “Geleense schilders deel 1” zal tot en met 2 januari te bezoeken zijn. Deze keer zijn werken van Thei Penders, Jan van Aubel, Theo Steijaert, Zef Dullens, Pie Schmitz en Jean Aldenhoven te bewonderen. Bovendien is er een korte biografie van iedere kunstenaar en bij een aantal schilderijen een kort achtergrondverhaal.

In samenwerking met het Mijnmuseum in Heerlen hebben wij de veel bezochte expositie “Kolen en Granaten” in een lokaal ondergebracht, over de mijnen in oorlogstijd. Dit is aangevuld met materiaal uit de eigen collectie.
Ook zijn er een aantal collages van foto’s met personen die zich op de meest fotogenieke plaats van Geleen, de grote kei in het Burg. Damenpark lieten fotograferen.

De exposities zijn te bezoeken iedere maandag en donderdag tussen 14.00 en 16.30 uur, de dinsdagen van 19.00 tot 20.00 uur en elke eerste zaterdag van de maand van 9.30 tot 12.00 uur. Bezoeken op afwijkende dagen en uren is mogelijk op aanvraag.