“Mauritsaovend” ticketverkoop

Update ticketverkoop 16-02-2022.
Vandaag zijn er een beperkt aantal kaarten in de verkoop gegaan.
www.ticketkantoor.nl/shop/mauritsaovend.

Update boekpresentatie 16-02-2022.
De drukker heeft ons laten weten dat er een grote schaarste aan geschikt papier is. Hierdoor loopt de levering ervan helaas vertraging op.

De drukkerij en wij gaan ervan uit dat het boek in de tweede helft van april 2022 beschikbaar is voor uitlevering. Wij zullen proberen u tijdig op de hoogte brengen van een nieuwe afhaaldatum. De exemplaren die per post gestuurd moeten worden, zullen wij dan ook zo snel mogelijk verzenden. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Origineel bericht:
Heemkundevereniging Geleen organiseert op donderdag 24 maart a.s. een groots opgezette “Mauritsavond” in de Hanenhof in Geleen. Er zullen herinneringen worden opgehaald aan het leven in en rond de kolenmijn, die de groei en bloei van deze stad betekende.

In 1967 werd de Staatsmijn Maurits gesloten en dat is nu dus 55 jaar geleden.

Medewerking aan de avond wordt verleend door Carboon (Ben Erkens en Henk Steijvers), de harmonieën Augustinus en Lindenheuvel, Mannenkoor DSM en 6Pack. Zij brengen in een verrassend programma allemaal muziek ten gehore die gerelateerd is aan de mijnbouw. Carboon zingt enkele liedjes van hun platen Witste nog Koempel en D’r letste koempel, begeleid door de harmonieën. Een unieke kans dus om deze uitvoeringen nog eens “live” te horen.

Tijdens de avond zal de presentatie van het bijna 400 pagina’s omvattende boek “De Staatsmijn Maurits, ruim veertig jaar steenkolenmijnbouw in Geleen”, geschreven door Harry Strijkers plaatsvinden.

Voor deze “Mauritsaovend” is nog een beperkt aantal kaarten beschikbaar voor de verkoop. Toegangskaarten kosten € 12,50 per stuk en zijn te bestellen via www.ticketkantoor.nl/shop/mauritsaovend

Zalencentrum De Hanenhof, Herenhof 2, 6162 EB Geleen. Aanvang 20.00 uur.
*De Hanenhof en Heemkundevereniging Geleen houden zich aan de dan geldende coronamaatregelen.
*Mocht de avond door coronamaatregelen geen doorgang kunnen vinden, dan wordt er een andere datum vastgesteld en blijven de kaarten geldig.