Gelaens Volksleed beschikbaar

Op woensdag 14 september 2022 is door Heemkundevereniging Geleen en de Cultuurfederatie Geleen in de Boerderie Gelaen het “Gelaens Volksleed” aan verenigingen gepresenteerd.

Tijdens het programma “Gelaen in de sjtruim der tied” op 21 en 22 september 2019 werd dit  lied, ter gelegenheid van 75 jaar bevrijding, 50 jaar Pinkpop en 40 jaar Heemkundevereniging Geleen, met begeleiding van onze drie Gelaense harmonie-orkesten, voor het eerst uitgevoerd.

Het “Gelaens Volksleed” is een compositie van Ben Erkens, waarbij Ben met name de saamhorigheid binnen, de trots op en liefde voor, ós Gelaen verder wil uitdrukken en stimuleren.

Na de corona-perikelen heeft de opname van dit lied plaatsgevonden in de Kerani Music Studio te Stein. Dit onder leiding van Arno Op De Camp. Op de cd staan een korte versie van 2 coupletten en de lange volledige versie van 5 coupletten. Ben Erkens heeft samen met een koor, bestaande uit Geleense zangers en zangeressen, het vocale gedeelte verzorgd.

Cd’s zijn tijdens de openingstijden van HVG à € 2,50 te koop in ons verenigingslokaal, Jupiterstraat 35a, 6161 XD Geleen, zo steun je ook nog onze vereniging.

Gelaens Volksleed muziekpartijen (incl. Zate Hermenie versie) nu voor iedereen beschikbaar:

Het Gelaense Volksleed Korte Versie
Het Gelaense Volksleed Lange Versie
Het Gelaens Volksleed Instrumentaal piano

En we hebben het Gelaens Volksleed ook met (zang en tekst) gepubliceerd.

Het Gelaense Volksleed Zang en Tekst