Activiteiten

Onze vereniging heeft 560 (2022) leden. De werkgroep Lezingen en Excursies probeert jaarlijks een afwisselend programma samen te stellen. De lezingen vinden plaats in ‘t Zölderke, gelegen op de eerste verdieping van ons verenigingsgebouw. ‘t Zölderke is nu ook via de traplift te bereiken.
Voor de lezingen komen regelmatig thema’s voor het voetlicht waar ook een jubileum mee samen gaat. Soms maken we over dat onderwerp ook een expositie, opgesteld in onze lokalen. Al jaren wordt de vitrine van het pand van voormalig Boekhandel Spanjaard, Markt 50, beschikbaar gesteld.

Door Geleense verenigingen, verzorgingshuizen en lokale bedrijven worden we ook benaderd met het verzoek om dia- en/of filmpresentaties op locatie te organiseren.

Ook organisaties uit de Geleense wijken vragen onze medewerking om deel te nemen aan braderieën, dag van de wijk of jubilea.

Voorzitter van de werkgroep is Peter Willems.
Voor mogelijkheden stuur een e-mail naar: info@heemkunde-geleen.nl