Bestellen Fotoboek Maurits in de Beeld

Tijdens de voorbereidingen en uitgave van het boekwerk over de geschiedenis van de Staatsmijn Maurits in het voorjaar van 2022 werd al snel duidelijk dat niet alle verzamelde informatie en vooral foto’s konden worden opgenomen.
Met pijn in het hart heeft de auteur, Harry Strijkers, bij het samenstellen van het boek artikelen en foto’s niet kunnen opnemen, vanwege de te grote overschrijding van het afgesproken aantal bladzijden. Ook het feit dat met name een groot aantal verzamelde foto’s niet werd gepubliceerd deed pijn.
Harry Strijkers is een bekende streekhistoricus en oud-bedrijfsarchivaris van DSM.

Na overleg met het dagelijks bestuur van de Heemkundevereniging Geleen werd besloten groen licht te geven voor het samenstellen van een fotoboek “Staatsmijn Maurits in beeld”. Hierbij is de nadruk gelegd om zoveel mogelijk nieuwe onbekende foto’s op te nemen.

De opbouw en structuur van het fotoboek was de volgende uitdaging. Ook deze hobbel is genomen. Gekozen is voor een indeling in onderwerpen met hierin onderverdeeld een chronologische volgorde. De niet geplaatste artikelen in het grote boekwerk over de Staatsmijn Maurits zijn hier als intermezzo’s verspreid geplaatst in dit fotoboek. Op die manier is de informatie hieruit niet verloren gegaan en is de geschiedschrijving in woord en beeld gereed.

Het unieke boek verschijnt op 10 december en omvat 128 pagina’s met veel foto’s, waarvan de meeste niet eerder gepubliceerd zijn. De uitgave heeft ook nu weer een harde gelamineerde omslag en vormt daardoor ook een eenheid met het eerder verschenen boek “De Staatsmijn Maurits, ruim 40 jaar steenkolenmijnbouw in Geleen”.

Aan bod komen o.a. de volgende onderwerpen: Aanleg Maurits in een notendop, Hoofdgebouw, Schachten, Installaties, Ondergronds, Steenberg, Overzichten, Gebouwen, Fabrieken, Personeel, Opleiding, Vervoer, Vrije tijd, Gezellenhuizen, Medische zorg, Calamiteiten, Wegen, Bezoeken, Jubilea, Monumenten, Het begin van einde: 1967 Een kleurrijke fotogalerij en de Colofon.

De intekenprijs is €19,95. Eventuele verzendkosten bedragen € 5,-. De bestelde boeken kunnen vanaf 10 december worden afgehaald in het lokaal van de Heemkundevereniging Geleen, Jupiterstraat 35a, 6161 XD Geleen. Hierover en ook over de verdere afhaaltijden ontvangt de intekenaar nader bericht.

Bestellen? Vul hieronder het formulier in. De intekening wordt alleen in behandeling genomen na gelijktijdige overboeking van het verschuldigde bedrag naar NL44 INGB 0001 2389 85 t.n.v. Heemkundevereniging Geleen onder vermelding van naam, postcode en huisnummer.

Fout: Contact formulier niet gevonden.